Napisz do nas

Jak wybrać dobry warsztat samochodowy?

Twoje auto postanowiło nagle zastrajkować, wybierając do tego najmniej odpowiedni moment. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do warsztatu samochodowego. Tylko który wybrać? Jak szukać, by znaleźć profesjonalny oraz uczciwy warsztat samochodowy? Czym się kierować przy wyborze odpowiedniego punktu serwisowego?

 

Najczęstsze usterki wymagające profesjonalnej naprawy

Z roku na rok na naszej planecie sukcesywnie przybywa coraz większa ilość nowych aut. Producenci prześcigają się nieustannie w ulepszaniu standardowych funkcji użytkowania samochodów. Jednak nie wszystko działa bez ryzyka szybkiego wyeksploatowania. Elementy odpowiadające za bezpieczne funkcjonowanie mają ograniczoną żywotność, szczególnie w przypadku intensywnego ich wykorzystywania. Najczęściej wymiany wymagają tarcze hamulcowe czy klocki, które naturalnie przez częste używanie ulegają zużyciu. Bardziej problematyczne są akumulatory, kolumna kierownicy, amortyzatory, poduszki zawieszenia silnika, tuleje stalowo- gumowe, jak i wahacze. Tych elementów wyposażenia auta nie opłaca się naprawiać. Najlepiej jest wymienić je na nowe.

 

Pierwszy krok w znalezieniu odpowiedniego warsztatu

Wybór odpowiedniego warsztatu wymaga przemyślanej decyzji. W tym celu można kierować się opinią internetowych ekspertów z forów motoryzacyjnych lub prosić o rekomendacje przyjaciół i rodzinę. Co więcej, w sytuacji, gdy nie posiadamy własnej listy renomowanych warsztatów, dobrym rozwiązaniem jest osobiste sprawdzenie blisko dostępnych punktów, by w przyszłości wiedzieć, gdzie możemy uzyskać pomoc. Często zdarza się tak, że nie zdajemy sobie sprawy o istnieniu serwisu usytuowanego w obrębie naszego miejsca zamieszkania. Warto sprawdzać również te mniej znane punkty serwisowe, bo pomimo mniej sterylnego wyglądu jakość wykonywanych usług może być porównywalna do tej, która jest praktykowana w autoryzowanym serwisie.

 

Wybór nieautoryzowanego punktu serwisowego wpływa przede wszystkim na grubość portfela, ale i na późniejsze bezpieczeństwo. Dlatego powinniśmy się zastanowić, co jest ważniejsze, zdrowie czy pieniądze? Oczywiście nie oznacza to, że każda droga usługa jest warta wysokiej ceny i powinna być zrealizowana. Zdarza się często, że mechanikowi zależy na szybkim zarobku, przez co zaczyna wynajdywać coraz więcej usterek. Właściciel auta może wysłuchać sugestii mechanika, ale nie musi się na nie zgadzać.

 

Co sprawia, że w danym warsztacie jest dużo klientów?

  • Cena

Jednym z głównych kryteriów wyselekcjonowania konkretnego warsztatu są ceny. Odpowiedni dobór cennika do jakości wykonywanych usług jest pożądany przez każdego klienta. Ważną sprawą decydująca o wyborze określonego serwisu jest przede wszystkim, by mechanik znał się na swojej pracy i umiał oszacować koszt naprawy, uwzględniając zakup części oraz robociznę.

  • Lokalizacja

Wybór konkretnego warsztatu poprzedza znalezienie go na mapie miasta. Im więcej takich punktów jest dostępnych, tym lepszy wybór ma konsument. Głównym warunkiem wybrania danego serwisu przez klienta jest jego bliska lokalizacja, która pozwala zaoszczędzić pieniądze przy dalekim transporcie auta. Dodatkowym atutem jest możliwość wypożyczenia pojazdu zastępczego, gdy naprawa zajmie więcej czasu. 

  • Konwersacja z fachowcem

Równie istotne jest konsultowanie z klientem ewentualnych zmian w cenie wynikających z dodatkowych nieprzewidzianych usterek. Rozmowa jest podstawą do obustronnego zrozumienia. Dobra komunikacja konsumenta z fachowcem owocuje poprawnie wykonaną usługą. Ważne by mechanik zapoznał się z historią pojazdu, a nawet ze stylem jazdy kierowcy. Będzie to pomocne w zrozumieniu, jak doszło do usterki i gdzie się ona znajduje.

  • Certyfikaty i rekomendacje

Każdy dobry warsztat samochodowy posiada profesjonalną obsługę oraz nowoczesne rozwiązania. Jakość wykonywanych robót potwierdzają liczne certyfikaty, najczęściej umieszczane na ścianach odpowiednio przygotowanego miejsca pracy. Wygląd warsztatu bezpośrednio odzwierciedla poziom wykonywanych napraw. Dlatego dobrze świadczy o serwisie, gdy wszelkie narzędzia przechowuje w odpowiednich szafach lub skrzynkach.

  • Dokumentacja

Dobry serwis samochodowy prowadzi dokumentację wykonanych usług. Klient ma prawo otrzymać protokół przyjęcia auta, w którym znajdują się wszystkie dane samochodu (od podstawowych jak marka do zawierających informację o uszkodzeniach) w momencie jego przyjęcia przez mechanika. Ponadto wpisywany jest planowany czas trwania prac oraz orientacyjna cena.

 

W sytuacji, gdy nie jesteś mechanikiem, (i znasz tylko podstawy funkcjonowania samochodu) bezpieczniej jest pozwolić, by problemami w aucie zajął się ktoś bardziej doświadczony. Poza tym podejmując się wyzwania naprawy usterek samodzielnie i bez odpowiedniej wiedzy niewiele jesteś w stanie zdziałać, w najgorszym przypadku możesz nawet zaszkodzić swojemu pojazdowi.

 

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.